Klantenservice

Vind het antwoord op je vraag bij onze veelgestelde vragen! Kom je er nog niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice!

Stuur een mailtje

We sturen je zo snel mogelijk een mailtje terug!

Stuur een bericht

We sturen je zo snel mogelijk een berichtje terug!

Vind ons op social media

We sturen je zo snel mogelijk een berichtje terug!

Veelgestelde vragen (FAQ)

Op iedere vraag heeft de klantenservice een passend antwoord. Om het je zo gemakkelijk en eenvoudig mogelijk te maken, hebben wij voor je de meest gestelde vragen gecategoriseerd. Zo vindt je eenvoudig en snel een antwoord op al je vragen. Staat je vraag er niet tussen? Laat het de klantenservice weten en neem contact op via bovenstaande mogelijkheden.

Algemeen

Heb je een opmerking, een suggestie of een algemene vraag, stuur dan een bericht naar onze klantenservice. We proberen zo snel mogelijk op je bericht te antwoorden! Heb je een klacht? We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn.  Als je toch klacht hebt over onze producten of diensten, kan je ons contacteren via ons contactformulier. We doen er alles aan om jouw klacht binnen de 7 dagen te behandelen. Loopt er toch eens iets niet zoals gepland en geraken we er samen niet uit, dan kan je altijd beroep doen op het ODR-platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie. Zij zullen dan optreden als tussenpersoon zodat we alsnog samen tot een goede oplossing kunnen komen. Meer informatie hierover vind je op http://ec.europa.eu/odr
Super om te horen dat je interesse hebt in het werken bij Dracoon.

Momenteel hebben we geen vacature open staan.

We zijn wel opzoek naar gast bloggers en personen die goed zijn in product omschrijvingen in ruil voor een beloning. Ook moet deze SEO technisch goed geschreven zijn voor de zoekmachines.

Ben jij deze persoon neem dan contact met ons op via het mail adres: [email protected]
Op iedere product pagina is het mogelijk om jouw ervaring over het product te delen. Je helpt anderen met hun keuze door jouw ervaring te delen. Daarnaast maak je ook nog eens kans om loyaliteitspunten te scoren!

Je schrijft een product review door in te loggen op de website, naar de product pagina te gaan van het artikel waar jij graag je mening over wilt delen, en dan op de “Schrijf een review” link te klikken. Je kan je review voorzien van een titel, plus- en minpunten en jouw geschreven mening natuurlijk.

Reviews worden voor publicatie gecontroleerd en zullen niet gepubliceerd worden wanneer je review in strijd is met wet- of regelgeving, de openbare orde en/of de goede zeden, persoonsgegevens of een URL bevat of frauduleus is.

Dracoon kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld wegens een fout vanwege de deelnemer in het opgegeven account e-mailadres of andere persoonlijke informatie, of door toedoen van derde partijen.

Dracoon behoudt zich het recht voor om jouw review op ieder moment en zonder nadere kennisgeving te verwijderen.

In geval van duidelijke en aanwijsbare pogingen tot bedrog en van valse of onvolledige verklaringen, houdt Dracoon zich het recht voor om het account waaruit de review is geplaatst onmiddellijk te blokkeren. Het kan zijn dat wij beslissen het account te verwijderen waardoor eventuele loyaliteitspunten komen te vervallen
Nee, dit is helaas niet mogelijk bij een aankoop.

Bestellingen

Besteld met account Als je je bestelling hebt geplaatst terwijl je ingelogd was op je account, kun je de status van je bestelling zien onder je account bij “Bestellingen”. Ook ontvang je belangrijke updates via e-mail. Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je zowel van Dracoon als van DHL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace-link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map ‘Ongewenste mails’ of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.

Besteld zonder account Als je zonder account hebt besteld, word je per e-mail op de hoogte gehouden van belangrijke updates over je bestelling. Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je zowel van Dracoon als van DHL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace-link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map ‘Ongewenste mails’ of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.
Als je je bestelling in zijn geheel of in delen wilt wijzigen of annuleren, adviseren we om zo snel mogelijk de klantenservice te contacteren. Het is niet mogelijk om losse producten die onderdeel zijn van een voordeelbundel te annuleren.

Het is niet mogelijk om iets toe te voegen aan een webshopbestelling als deze al geplaatst is. Je zal hiervoor een nieuwe bestelling moeten plaatsen.

Afhankelijk van de drukte kan het zijn dat wij jouw bestelling niet op tijd kunnen aanpassen of annuleren voordat het al verwerkt is. Mocht het pakket niet geleverd kunnen worden, zal deze vanzelf naar ons retour komen, waarna wij het opnieuw zullen verzenden naar het juiste adres. Ongewenste producten kunnen uiteraard geretourneerd worden. Echter worden de verzendkosten niet door ons vergoed.
Zodra een bestelling voor thuislevering is geplaatst, is het niet meer mogelijk om deze zelf aan te passen. Indien je het bezorgadres wil wijzigen, adviseren we om zo snel mogelijk de klantenservice te contacteren. Dat kan telefonisch (indien beschikbaar) of via ons contactformulier.

Het volstaat dus niet om het bezorgadres in je profiel aan te passen voor reeds geplaatste orders. Voor toekomstige bestellingen kan je wel je bezorgadres aanpassen in je profiel.

Pre-orders

Nee, het is niet mogelijk om een pre-order te annuleren. De reden hiervoor is dat wij de producten moeten bestellen bij onze leveranciers/fabrikanten. Deze krijgen de opdracht om de producten te produceren. Deze worden dus speciaal gemaakt op bestelling. Op het moment dat een klant besluit de bestelling te annuleren zijn er al een hoop kosten gemaakt. Vandaar dat dit de reden is dat het niet mogelijk is om te annuleren. Bedenk dus goed of je zekerheid wilt van een product door een pre-order te plaatsen of te wachten tot het product op voorraad komt met de kans dat je dit product misloopt.
Als je bestelt dien je het volledige bedrag te betalen.
Er zijn meerdere voordelen verbonden aan het plaatsen van een pre-order bij Dracoon.

Pre-orderbonussen Je hebt kans dat er aan een pre-order een bonus zit.

Dracoon loyaliteit Als je een account hebt bij Dracoon spaar je loyaliteitspunten. Door een pre-order te plaatsen krijg je gratis extra loyaliteitspunten.

Op releasedatum in huis Niet elk product krijgt een grote oplage en soms komt het voor dat de voorraad snel op raakt, zeker bij populaire producten. Door te pre-orderen, ben je bijna 100% verzekerd dat je het product krijgt op de dag van release. En je hoeft niet voor de winkel te kamperen, want jouw exemplaar ligt op naam klaar! Als je hebt gekozen voor thuislevering, wordt je pakket op de releasedatum op jouw gekozen adres afgeleverd. Past het door de brievenbus? Dan hoef je hier niet eens voor thuis te zijn! Wij verzenden jouw pre-order altijd de dag voor de releasedatum, zodat je het product op de releasedatum ontvangt. Uiteraard kan het voorkomen dat de post vertraging oploopt of dat het product maar beperkt word geleverd in de eerste wave door de leverancier. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Je kan de status van je zending altijd controleren via de Track & Trace-code die je ontvangt zodra je pakket door ons is verzonden.
Als je een pre-order plaatst via de website en je kiest voor thuisbezorging, wordt je pre-order naar jouw bezorgadres opgestuurd zodra deze bij ons binnen is. Indien je kiest voor het afhalen van je pre-order, dan krijg je van ons een bericht op het moment dat je bestelling bij ons binnen is. Na het maken van een afspraak kan je bij ons langskomen om je bestelling op te halen. Let op! Je kunt dus alleen op afspraak bij ons afhalen.
Een pre-order (reservering van een product dat nog niet uit is) kan via onze webshop geplaatst worden. Op onze webshop kun je kiezen voor thuislevering of kiezen voor afhalen in winkel. Om een pre-order te plaatsen met thuislevering moet de prijs van het product bekend zijn.

Als je een product voor de releasedatum hebt gereserveerd, ontvang je extra loyaliteitspunten, zodra het product wordt verzonden of op het moment dat je het product komt afhalen. Daarnaast ontvang je uiteraard ook alle pre-order bonussen als deze van toepassing zijn (Zolang de voorraad strekt).

In sommige gevallen is het niet mogelijk om te kiezen voor ‘Afhalen in winkel’, omdat er een aanbetaling verplicht is. Dit is meestal het geval bij zeer gelimiteerde producten. In dat geval adviseren we om te kiezen voor thuisbezorging.

Betalingen

Wij hebben een samenwerking met Mollie. Dit is een beschermd betaalplatform speciaal ontwikkeld voor webshops om zo de betalingen zo veilig mogelijk te laten plaatsvinden. Mollie gebruikt uitsluitend veilige betaalmethodes zoals Ideal, bankoverschrijving en nog veel meer soorten betaalsystemen voor binnen en buitenland. Omdat wij de transactie kosten naar de klant toe zo laag mogelijk willen houden is ervoor gekozen om de reguliere betaalmethodes aan te bieden. Mocht u toch graag een andere betaalmethode willen zoals PayPal, Applepay of creditcard dan zitten hier hoge extra kosten aan die we door moeten berekenen aan de klant.
Helaas is Klarna niet geschikt voor pre-order bestellingen. Klarna verlangt dat er binnen 30 dagen voor een product betaald word. Echter hebben wij verschillende producten die later pas uitkomen. Hierdoor word de transactie automatisch geannuleerd. Voor Meer vragen op dit gebied kun je deze stellen bij de klantenservice van Klarna. www.klarna.com
Helaas is PayPal niet geschikt voor pre-order bestellingen. PayPal accepteert alleen bestellingen die uit voorraad geleverd kunnen worden. Dit komt doordat de producten pas in de toekomst geleverd gaan worden en dit ziet PayPal als een groot risico. Voor Meer vragen op dit gebied kun je deze stellen bij de klantenservice van PayPal zelf. www.paypal.com
Als je iDeal betaling niet volledig is afgerond en het bedrag is niet van je bankrekening afgeschreven, dan kun je het totaalbedrag van je bestelling overmaken naar onze bankrekening. In je bevestigingsemail van je bestelling vind je de betalingsgegevens. Is het bedrag wel afgeschreven van je bankrekening, neem dan contact met ons op.
Je kan bij ons op de volgende manieren betalen:
  • iDeal
  • PayPal
  • Bancontact
  • Bankoverdracht (SEPA)
  • KBC
  • Belfius
  • Giropay
  • Bankoverschrijving (Je boekt het bedrag zelf vooraf over op Knab rekeningnummer: NL28KNAB0601873149). Indien je voor deze betaalwijze kiest, vergeet dan niet om je klant- en ordernummer te vermelden, zodat wij weten welke betaling bij jou order hoort. Dit zorgt voor een snellere verwerking van uw bestelling.

Verzendingen

Ja dit is mogelijk, momenteel bieden wij voor een beperkt aantal landen de optie om naartoe te verzenden. Naarmate dat er meer vraag komt vanuit een bepaald land, kunnen wij dit land toevoegen aan ons systeem.   Voor vragen op dit gebied stuur ons een bericht via de klantenservice.
Indien u op werkdagen voor 12:00u een artikel heeft besteld wat op voorraad was, wordt het diezelfde dag nog verzonden. Alles na 12:00u wordt de eerst volgende werkdag verwerkt en verzonden. Heeft u meerdere artikelen besteld met verschillende levertijden, dan geldt de langste levertijd. De levertijd staat bij elk product aangegeven. Uw bestelling wordt samen in 1 order verzonden, wanneer alle artikelen voorradig zijn.
Alle bestellingen boven de € 200,- worden binnen Nederland gratis verzonden. Bestelt u onder dit bedrag aan producten, dan vragen wij een kleine bijdrage in de verzendkosten van slechts € 5,99. De bestelling wordt bezorgd door onze verzendpartner DHL. In onderstaande tabel vind u ons complete overzicht met de verzendkosten naar alle beschikbare landen.
  • Nederland: € 5,99 – boven de € 200,- gratis verzending
  • Nederland DHL ServicePoint: € 5,99 – boven de € 200,- gratis verzending
  • België: € 7,99 –  boven de €200,- verzending voor maar €3,99
  • België DHL ServicePoint: € 7,99 –  boven de €200,- verzending voor maar €3,99
  • Luxemburg: €9,99
  • Duitsland: € 8,99 boven de €200,- verzending voor maar €3,99
  • Frankrijk: € 14,99

Retour & Garantie

Wat jammer dat je het product naar ons terug wilt sturen. Uiteraard proberen wij jou daarbij zo goed mogelijk te helpen. Hier zitten echter wel een aantal regels aan verbonden.
  • De verpakking mag niet open zijn geweest.
  • Het product moet in de originele staat worden terug verzonden.
  • Je hebt een bedenktijd van 14 dagen om je product terug te sturen.
  • De verzendkosten om je pakket retour te sturen zijn voor jezelf.
Mocht je het pakket retour willen sturen. Neem dan vooraf contact met ons op via de klantenservice

Account

Geen vraag over dit onderwerp gevonden...

Loyaliteitspunten

Geen vraag over dit onderwerp gevonden...